استخر فرودگاه مهرآباد

استخر فرودگاه مهرآباد

پروژه بازسازی استخر فرودگاه مهرآباد در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۰ باز طراحی و اجرا گردید. در ابتدای این پروژه قرار بود که تیم ما تنها بخش رختکن این مجموعه را طراحی نماید. زمانی که مهندسان آرین مهدکاوش جهت بازطراحی پروژه استخر فرودگاه مهرآباد در محل حاضر شد، ساختمان استخر ناقص و اسکلت سازه و چاله استخر ایجاد شده بود . کارفرمای محترم درخواست داشتند که یک باز طراحی برای استخر صورت گیرد و کلیه خدمات بازطراحی، نظارت و اجرای پروژه به آرین مهدکاوش محول گردید. لازم به ذکر است که کلیه خدمات مهندسی مانند مدیریت بخش های بازسازی،  طراحی، اجرایی و نظارتی این مجتمع تفریحی ورزشی توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش ارائه گردید. تیم حرفه ای آرین مهدکاوش کلیه خدمات طراحی و ساخت مجموعه های ورزشی تفریحی اعم از مهندسی، تدارکات و اجرایی این پروژه‌ها را انجام می دهد.

کارفرمااداره فرودگاه های کشور
موقعیت پروژهفرودگاه مهرآباد خیابان معراج
مساحت زمین۳۰۰۰ مترمربع
تاریخ شروع پروژه سال ۱۳۹۰
کاربری تفریحی - ورزشی

امکانات استخر فرودگاه مهرآباد

مجموعه استخر تفریحی ورزشی مهرآباد شامل سالن استخر و جکوزی در طبقه همکف با ارتفاع ۷ متر و سقف سازه فضا کار برای پوشش دهانه های بلند به صورت نمایان ، بدنسازی ، نیم طبقه رستوران و فضای باز نورگیر، ورودی ، رختکن  و لاکرها می باشد. از جمله قسمت هایی که برای این مجموعه طراحی شد رستوران و سالن ورزشی بود .نیم طبقه رستوران و فضای سالن ورزشی به صورت یک مسیر شیب راه به فضای استخر وصل شد. به گونه ای که از داخل سالن ورزشی یک دید کامل به فضای استخر وجود داشت. ما در طراحی سعی نمودیم با خلق چنین ارتباطات بصری و فضایی به جذابیت هرچه بیشتر مجموعه استخر فرودگاه اضافه نماییم.

بازسازی استخر

در بازطراحی استخر فرودگاه مهرآباد، پلن های داخلی مجددا طراحی شد و ریز فضاهای آن پیشنهاد و اجرا گردید. محدودیت های ما در این پروژه شامل ۱. اعمال سلیقه گروه های مختلف که طرح های پیشنهادی را دستخوش تغییرات بسیار زیادی نمود. ۲. متریال های از قبل خریداری شده توسط کارفرما مثل کاشی های با رنگ خاص و تلق های رنگی جهت نصب در سقف ها ۳. محدودیت هزینه کارفرما جهت باز طراحی و اجرای پروژه بود. در این پروژه از سرامیک های با ابعاد بزرگ استفاده شد و آب نماهایی به همراه نورپردازی برای آن تعبیه گردید. اجرای نمای ساختمان استخر با استفاده از ساندویچ پانل صورت پذیرفت.

ساخت استخر
ساخت استخر
ساخت استخر
ساخت استخر
ساخت استخر
ساخت استخر
رندر طراحی سقف
رندر طراحی سقف

طراحی سقف استخر

با توجه به گسترده بودن سقف و شرایط رطوبتی موجود استخر فرودگاه مهرآباد امکان اجرا هر نوع پوشش سقف امکان پذیر نبود. در ابتدا جهت پوشش سقف استفاده از متریال های کشسان باریسول و رقص نور پیشنهاد شد. پیشنهاد دیگر جهت پوشش سقف ، کاور کردن بخشی از سقف با استفاده از نوارهای موجی شکل بود. در نهایت با توجه به محدودیت هزینه اجرای پروژه و عوامل دیگر، پوشش سقف به صورت فضاکار اجرا گردید. دو مورد از آلترناتیوهای پیشنهادی کاور سقف مجموعه را می توانید در تصویر مشاهده بفرمایید. سقف این مجموعه توسط کرتین وال های هرمی به صورت شیشه ای اجرا گردید.

طراحی استخر

یکی از محدودیت هایی که ما در این پروژه با آن مواجه شدیم متریال و کاشی های از قبل خریداری شده توسط کارفرما بود. از سری متریال های موجود قبل از طراحی، تلق های رنگی ای بود که باید در پروژه استفاده می شد. در طراحی این پروژه تم رنگی غالب آبی لحاظ گردید اما با توجه به محدودیت های مالی پروژه و مصالح موجود به صورت کامل محقق نشد. با الهام از مفهوم موج آب در برخی دیوار های اطراف استخر از یک سری المان های موجی به روش شاسی کشی پروفیلی با کاشی اجرا گردید. واتروال ، گرین وال، مانیتور بزرگ کنج استخر و سرسره آبی هنگام طراحی این پروژه لحاظ شد اما به دلیل تعدد و تفاوت تصمیم گیری‌ها و کاهش هزینه‌ها در اجرا حذف شد.

استخر فرودگاه مهرآباد

استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد
استخر فرودگاه مهرآباد

جهت مشاهده همه پروژه های طراحی و ساخت مجتمع  ورزشی تفریحی توسط تیم ما از صفحه ||طراحی مجموعه ورزشی فرهنگی تفریحی || دیدن فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *