بازسازی ساختمان مسکونی آریا

پروژه بازسازی ساختمان آریا میرداماد

بازسازی ساختمان مسکونی آریا واقع در میرداماد تهران در سال ۱۴۰۰ به شرکت آرین مهدکاوش سپرده شد. در طراحی قدیمی این ساختمان پنج اتاق خواب وجود داشت. پس از مراجعه حضوری کارفرمای محترم تیم معماری آرین مهدکاوش یک سری پیشنهادات جهت بازسازی این ساختمان ارائه نمود. در فرآیند بازسازی و طراحی مجدد این منزل قدیمی به دو واحد مجزا تبدیل شد. در نتیجه یک واحد سه خوابه به متراژ ۱۷۲ متری و یک سویت ۶۵ متری طراحی و اجرا گردید. عمده فعالیت‌هایی که برای بازسازی ساختمان آریا انجام گردید شامل طراحی داخلی و طراحی نما بود که بخش طراحی داخلی آن در حال حاضر تکمیل گردیده است. لازم به ذکر است کلیه خدمات صفر تا صد طراحی و بازسازی این منزل مسکونی توسط تیم آرین مهدکاوش صورت پذیرفت. جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر در زمینه بازسازی و نوسازی ساختمان می‌توانید از صفحه « نمونه پروژه های بازسازی » دیدن فرمایید.

کارفرماجناب آقای شریف
موقعیت پروژهمیرداماد
مساحت زمین۲۳۸ مترمربع
کاربری ساختمان مسکونی
تاریخ شروع پروژه سال ۱۴۰۰
خدمات ما بازسازی و طراحی داخلی

بازسازی منزل قدیمی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بعد از انجام فرآیند بازسازی ساختمان مسکونی آریا، این منزل قدیمی به دو واحد مجزا تبدیل شد. واحد ۱۷۲ متری شامل: سه اتاق خواب، یک اتاق مستر، ۲ سرویس حمام و دستشویی و یک بالکن سرتاسری می باشد. واحد دوم که یک سوییت ۶۵ متری است، شامل یک خواب مستر و سرویس حمام و دستشویی در سالن می‌باشد. این واحد نیز همانند واحد قبل دارای یک بالکن سرتاسری است. همچنین بالکن این سوییت به گونه ای طراحی شد که از طریق یک پنجره سرتاسری فضای بالکن به سالن اتصال پیدا می‌کند.

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه در طراحی جدید و بازسازی این ساختمان از جنس های گلاس AGT می باشد. سبک طراحی آشپزخانه مدرن بوده و تمامی کابینت‌ها به منظور استفاده حداکثر از فضای موجود تا سقف ادامه پیدا کرده است. کانتر آشپزخانه به صورت جزیره اجرا گردید و از جنس ام دی اف طرح سنگ می باشد. روی جزیره از سنگ اسلب به رنگ مشکی استفاده شد و در داخل آن یونیت های کابینت قرار گرفت. در آشپزخانه از شیرآلات kwc به رنگ نقره ای و کروم براق استفاده شد. از سرامیک پرسلانی طرح سنگ جهت پوشش کف آشپزخانه و دیگر فضاهای ساختمان استفاده شده است.

تصاویر آشپزخانه بعد از بازسازی

بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه

بازسازی بالکن

امروزه اکثر ساختمان‌ها به صورت آپارتمانی هستند و دارای حیاط یا باغچه نیستند. از این رو تنها فضایی که می تواند شبیه ساز حیاط و یک فضای سبز باشد بالکن است. از این رو امروزه طراحی تراس و بالکن، یکی از بخش های مهم در طراحی معماری ساختمان می‌باشد. با توجه به ابعاد مناسب بالکن این پروژه، از یک سری فلاور باکس به عنوان محلی جهت جایگذاری گیاهان استفاده شد. پوشش کف بالکن ساختمان آریا در گذشته از جنس موزائیک بود که در بازسازی آن از چوب پلاست استفاده نمودیم که در برابر نور، گرما و آب مقاوم هستند. در بازسازی ساختمان مسکونی آریا نرده های فلزی موجود در بالکن برداشته شد و به جای آن نرده‌هایی از جنس چوب پلاست استفاده گردید.

بازسازی بالکن

طراحی داخلی بازسازی ساختمان مسکونی آریا

طراحی داخلی این واحد مسکونی از دیگر خدمات تیم ما در این پروژه بود. به درخواست کارفرمای محترم سبک طراحی داخلی به صورت مدرن انجام گردید. از شاخصه های این سبک طراحی داخلی، استفاده از رنگ های خنثی و نود می باشد که ما در این پروژه رنگ های سفید، طوسی، مشکی را به کار بردیم. در رنگ بندی مبلمان و پرده‌ها نیز از رنگ کرم جهت گرما بخشی هر چه بیشتر به فضا استفاده شد. پارچه پرده‌های مربوط به اتاق خواب‌ها از جنس حریر انتخاب گردید. در دکوراسیون داخلی سالن نشیمن از سنگ اسلب بوک مچ برای دیوارها استفاده شد تا یک دست بودن آنها بهتر نشان داده شود. قاب بندی‌ها در طراحی این پروژه با خطوط عمودی راه راه صورت گرفته است. در سالن پذیرایی این ساختمان مسکونی یک تیوی وال نیز طراحی گردید. در طراحی تیوی وال نیز به منظور قاب بندی فضا از خطوط عمودی و سنگ مرمر مشکی و نوار استیل کروم استفاده گردید.

بازسازی ساختمان مسکونی آریا
طراحی داخلی ساختمان آریا
طراحی داخلی
طراحی داخلی ساختمان آریا
طراحی داخلی ساختمان آریا
طراحی شومینه سرد

طراحی شومینه بخار سرد

در طراحی داخلی سالن پذیرایی ساختمان آریا یک شومینه بخار سرد طراحی و اجرا گردید. از این شومینه جهت تفکیک فضاها و به عنوان دیوایدر یا همان جداکننده فضای پذیرایی و نشیمن استفاده شد. این شومینه بخار سرد علاوه بر تفکیک دو فضا حس معلق بودن را در جهت افزایش ارتفاع ظاهری القا می نماید. از متریال های به کار رفته در اجرای این شومینه سرد می توان به سنگ اسلب مشکی اشاره نمود.

لابی ساختمان مسکونی

نورپردازی داخلی

در بازسازی ساختمان مسکونی آریا سقف کاملا کناف کاری شد و سپس یک سری رینگ ال ای دی جهت ایجاد یک نوع نور مخفی از هر دو جهت به سمت سالن به کار رفت. علت استفاده از این نورهای مخفی، ارتفاع بخشیدن به فضا می باشد. در سالن‌ها از نورپردازی مرکزی لوستر استفاده شد و در فضاهایی که ارتفاع سقف آنها کوتاه تر است از هالوژن های ۱۲ آمپر استفاده گردید.

ورودی و لابی

ورودی و یا لابی یک مجموعه از اولین بخش‌هایی ست که از یک ساختمان به چشم می‌خورد. لابی موردنظر در بازسازی ساختمان آریا جهت دسترسی هر دو واحد طراحی شد. کف لابی سنگ مشکی و بدنه دیوارها سنگ اسلب مشکی با دیوارکوب های مولکولی اجرا گردید. از نکات قابل توجه در بازسازی این ساختمان درب ضد سرقت آن است که توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش به صورت کاملا اختصاصی طراحی گردید. ساختمان آریا از سری ساختمان های هوشمند است. تمامی سیستم های الکتریکی ساختمان مانند کلید و پریزها و همینطور درب ورودی هوشمند و تاچ هستند. با اتصال به WiFi می توان کلیه سیستم های الکتریکی واحد را در خاموش یا روشن نمود.

طراحی داخلی اتاق خواب‌ها در بازسازی ساختمان مسکونی آریا

جهت ماکزیمم استفاده از فضاهای موجود،کمد دیواری های مربوط به اتاق خواب‌ها به صورت عریض و سرتاسری اجرا شد. درب این کمدها به صورت ریلی و جهت بزرگ تر دیده شدن فضای اتاق خواب روی درها آینه نصب گردید. برای اتاق خواب مستر از لوستر کریستالی مدرن SMD استفاده شد. همچنین جهت نورپردازی مرکزی و دیوارکوب سایر اتاق خواب‌ها نیز، لوسترهای طرح مولکولی کروم به کار رفت.

طراحی اتاق مستر

در  اتاق خواب مستر یک سرویس بهداشتی به متراژ هشت متر مربع طراحی گردیده است. دو عدد روشویی به همراه یک آینه سرتاسری در این سرویس جهت استفاده همزمان دو نفر تعبیه گردیده است. جهت اجرا روشویی سرویس بهداشتی در اتاق خواب مستر از سنگ مرمر مشکی استفاده شد. آینه‌های سرویس خواب مستر به صورت بک لایت و در یک قاب سند بلاست شده قرار گرفته‌اند. همچنین دوش ایستاده و یک جکوزی دو نفره نیز در اتاق خواب مستر طراحی و اجرا شد. در انتخاب رنگ‌ها جهت طراحی داخلی اتاق خواب مستر، از رنگ های سفید، خاکستری و مشکی استفاده گردید. انتهای اتاق خواب یک دیوار با قاب بندی عمودی قرار گرفت و یک هد برد لمسه برای تخت تعبیه شد. در طراحی اتاق خواب‌ها جهت استفاده حداکثری از نور طبیعی بالای کمدها یک فضای ۵۰ سانتی ایجاد شد تا نور از آن عبور نماید.

طراحی اتاق مستر
طراحی اتاق مستر
طراحی اتاق مستر
طراحی اتاق مستر
طراحی اتاق مستر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *