بازسازی ساختمان اداری سیمکوپلیمر

ساختمان اداری سیمکوپلیمر در سه طبقه و به زیربنای ۸۹۰ مترمربع در میدان هفت تیر خیابان بهار شیراز قرار دارد. ساختمان اداری کارخانه سیمکو پلیمر یک ساختمان قدیمی بود که فرآیند بازطراحی و بازسازی آن متناسب با نیاز های مجموعه توسط شرکت آرین مهدکاوش صورت پذیرفت. بعد از انجام پروژه طراحی و اجرای کارخانه سیمکو پلیمر و بهره برداری موفقیت آمیز آن، کارفرمای محترم با اعتماد مجدد به مجموعه آرین مهدکاوش، بازسازی و اجرای ساختمان اداری این مجموعه را نیز به تیم ما سپردند. بازسازی این پروژه از چهار فاز طراحی و اجرایی مختلف تشکیل شده است که در ادامه این مطلب به توضیح هر بخش از آن خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که هدف از بازسازی این ساختمان، افزایش فضای کاربری جهت استقرار کارمندان بیشتر و نوسازی ساختمان قدیمی جهت بهبود فضای کار بود. قبل از شروع توضیحات این پروژه چنانچه شما کارفرمای محترم تمایل دارید از نمونه کارهای بیشتر آرین مهدکاوش در زمینه طراحی و بازسازی ساختمان های اداری دیدن فرمایید لطفا به صفحه مرتبط با |  پروژه های مجتمع اداری تجاری|  مراجعه نمایید.

کارفرماسیمکو اریکسون
موقعیت پروژهتهران، هفت تیر، خیابان بهار شیراز
تاریخ شروع پروژه سال ۱۴۰۲
خدمات ما بازساز ساختمان اداری
زیربنا ۸۹۰ مترمربع
بازسازی ساختمان اداری سیمکوپلیمر

طراحی داخلی ساختمان اداری سیمکوپلیمر

کاربری های موحود در این ساختمان شامل لابی نگهبانی، بایگانی، بخش اداری، سرویس بهداشتی، آبدارخانه، اتاق جلسات و مدیریت، سالن اداری، ناهارخوری می باشند که در فرآیند بازسازی بهبود و تغییر یافتند. سبک مورد ستفاده در بازسزای این پروژه مدرن می باشد. از آن جایی که شرکت سیمکوپلیمر در زمینه تولید سیم و کابل فعالیت دارد در پروژه بازسازی ساختمان اداری آن  از خطوط  عمودی و با رنگ هایی به رنگ مس که به نوعی ظاهر سیم را در ذهن تداعی می کند و همگام با محصل تولید مجموعه می باشد، استفاده گردید. جهت هماهنگی  و حفظ هویت برند مجموعه، در طراحی ساختمان اداری این مجموعه نیز همانند طراحی کارخانه سیمکو پلیمر در رنگ بندی فضای داخلی اداری از رنگ های خاکستری تیره و روشنو به سبک مدرن استفاده شد. در طراحی داخلی این پروژه از میزهای اداری برند جلیس به رنگ خاکستری  طرح بتن استفاده شد. همگی کمدها و کابینت ها از برند  AGT  و درجه یک و سرامیک های مورد استفاده در بخش داخلی همگی از برند پالرمو می باشند.

بازسازی پارکینگ و ساختمان اداری

در فاز اول پروژه بازسازی، پارکینگ موجود که پیش از انجام عملیات بازسازی به عنوان ناهارخوری مجموعه مورد استفاده قرار می گرفت به یک فضای اداری تبدیل گردید. در نتیجه این تغییر، فضای اداری لازم جهت استقرار 21 کاربر جدید تامین گردید. پارتیشن های قدیمی موجود حذف گردیدند و بایگانی های ریلی به بخش انتهایی ساختمان پروژه انتقال یافت.

دیوارهای ساختمان اداری از سنگ های بادبر قدیمی استفاده شده بود که در روی آنها کناف نصب شد و از اسلب طرح بتن و نورهای خطی آبی در بازسازی مورد استفاده قرار گرفت. کمدهای اداری طراحی شده برای ان پروژه شامل دو بخش و به صورت سرتاسری اجرا گردید. در طراحی های مربوط به بخش مالی این پروژه یک گاوصندوق ویژه برای این پروژه به صورت سفارشی طراحی و اجرا گردید.

جهت عرصه بندی فضایی از پارتیشن استفاده شد و اطراف آن ها از رینگ و نوار کناف استفاده گردید. در فاز اول آبدار خانه و سرویس بهداشتی های موجود در مجموعه بازسازی گردیدند و یک سرویس بهداشتی دیگر نیز به آن اضافه شد. برای زیبایی دیوارهای داخلی مجموعه از ترمووال خاکستری، ورق های استیل مسی رنگ، اسلب پالرمو طرح بتن و کناف استفاده گردید. کف مجموعه اداری با استفاده از موکت هلندی ووگ پوشش شد.

بخش های مربوط به تاسیسات و کابل کشی های مجموعه مورد بازبینی قرار گرفت و همگی به صورت مخفی و مرتب در پشت کار قرار گرفت تا فضای چشم نوازتری ایجاد گردد. سقف ورودی با استفاده از نورخطی به صورت لووری اجرا گردید. در وردی اصلی به ساختمان اداری به در الکترونیکی چشم دار تغییر یافت.

بازسازی ساختمان اداری سیمکوپلیمر
بازسازی ساختمان اداری
ساختمان اداری سیمکوپلیمر
بازسازی ساختمان اداری
بازسازی ساختمان اداری سیمکو

بازسازی بالکن ساختمان اداری سیمکوپلیمر

در فاز دوم بازسازی ساختمان اداری سیمکوپلیمر به باز طراحی بالکن موجود در ساختمان پرداختم.  این پروژه دارای یک بالکن بسیار بزرگ از قبل بود که برای آن یک طراحی اختصاصی صورت گرفت. در این راستا بالکن شاسی کشی شد و ارتفاع جانپناه با استفاده از سمنت برد افزایش یافت. هنگام باز طراحی سیستم بالکن نیز به صورت ریلی و دو کاربره اجرا گردید. بدین معنا که امکان استفاده از این فضا به عنوان یک فضای اداری و رفاهی فراهم شد.  سقف بالکن به صورت سقف شیشه ای کشویی اجرا گردید که در زمان های نیاز بالکن به راحتی قابلیت مسقف شدن را داشته باشد. لازم به ذکر است که در نتیجه این بازسازی زیرسازی برق و شبکه  مجموعه نیز به طور کامل تغییر یافت.

بازسازی بالکن اداری
بازسازی بالکن اداری
بازسازی بالکن اداری سیمکوپلیمر
بازسازی بالکن اداری سیمکوپلیمر
بازسازی بالکن اداری سیمکوپلیمر

بازسازی زیرزمین و حیاط پشتی

فاز سوم پروژه مربوط به بازسازی زیرزمین ساختمان اداری می باشد. قفسه های موجود در این بخش از ساختمان خارج شد. یک اتاق سرور در بخش انتهایی اجرا گردید و جهت تهویه مطبوع فضا از اسپیلت استفاده شد. در نهایت بخش بایگانی که قبلا در این بخش قرار داشت تخریب گردید و مجددا طراحی و اجرا شد.

فاز چهارم بازسازی ساختمان اداری سیمکوپلیمر نیز به شاسی کشی حیاط پشتی تخصیص یافت. در این بخش ازچوب ترموود استاده گردید که در برابر حرارت و نورآفتاب مقاوم است. یک سری تانکرهای فلزی در این بخش قرار داشت که همگی حذف شدند و یک بخش ناهارخوری در این قسمت طراحی گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *