طراحی نما ساختمان اداری

ساختمان اداری میرزای شیرازی

ساختمان اداری میرزای شیرازی در یک زمین به مساحت ۴۶۰ مترمربع واقع شده است. موقعیت قرارگیری این ساختمان اداری تجاری در منطقه شش تهران و خیابان میرزای شیرازی می باشد. این ساختمان در ابتدا یک ملک مسکونی بود که به قصد تغییر کاربری اداری تخریب و بازسازی گردید. طراحی نما این مجتمع اداری تجاری در سال ۱۴۰۲ به آتلیه معماری آرین مهدکاوش سپرده شد. حوزه فعالیت این ساختمان اداری و تجاری می باشد. نمای ساختمان اداری باید بازتابی از ارزش ها و هویت شرکت باشد. در طراحی نما مجتمع های اداری باید باید از مواد بادوام و باکیفیت استفاده شود تا مقاوم باشد به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز داشته باشد.  نما همچنین باید دارای نور، تهویه و عایق کافی باشد تا آسایش و ایمنی ساکنین و بازدیدکنندگان را تضمین کند. در صورت تمایل برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر از صفحه مرتبط با | پروژه های مجتمع اداری تجاری| دیدن فرمایید.

کارفرماجناب آقای حقیقی
موقعیت پروژهمیرزای شیرازی
کاربری اداری تجاری
تاریخ پروژه سال ۱۴۰۲
خدمات ما طراحی نما

طراحی نما ساختمان اداری میرزای شیرازی

ساختمان اداری میرزای شیرازی شامل پنج طبقه اداری تجاری و یک همکف و پنج زیرزمین می باشد. کل مساحت قابل احداث برای این پروژه ۳۵۰۰ مترمربع می باشد. سبک طراحی نما این پروژه مدرن می باشد که دو آلترناتیو برای آن طراحی گردید. یکی از نکات مهم در طراحی نما این است که، نما  باید با سبک و بافت محیط اطراف مطابقت داشته باشد و با قوانین و مقررات محلی ساختمان مطابقت داشته باشد. از همین رو آتلیه معماری آرین مهدکاوش در تمامی پروژه های طراحی نما ، یک بازدید محلی از موقعیت پروژه انجام می دهد و نماهای همسایگان مجاور و محلی را بررسی می نماید.

مصالح نما

همانطورکه قبلا نیز ذکر نمودیم، مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان اداری تجاری باید بسیار مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و فرسایش باشد. اصولا ارتفاع ساختمان های اداری تجاری بسیار زیاد است و باید در طراحی نما و تعویض و بازسازی نما در آینده و در صورت خرابی به آن توجه نمود. در این پروژه در طراحی نما از مصالحی مثل آجر، سنگ تراورتن، شیشه، ورق های فلزی و سیمان کرم روشن استفاده شده است.

مجری نما ساختمان اداری
طراحی نمای ساختمان اداری
اجرای نمای ساختمان اداری
طراحی نما ساختمان اداری
عکس نما ساختمان اداری
نمای ساختمان اداری میرزای شیرازی
ساختمان اداری میرزای شیرازی
حیاط ساختمان اداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *