ساختمان اداری محورسازان ایران خودرو

ساختمان اداری محورسازان ایران خودرو در یک زمین به مساحت حدودی ۲۴۰۰ مترمربع در کیلومتر ۱۰ جاده مخصوص کرج و جنب شرکت مینو قرار دارد. پروژه ساختمان اداری محور سازان در بازدید اولیه تیم آرین مهدکاوش یک پروژه نیمه کاره بود که به مرحله بهره برداری نرسیده بود. از همین رو کارفرمای محترم تقاضای انجام طراحی مجدد را جهت بازسازی این مجموعه درخواست نمودند. حوزه فعالیت این ساختمان اداری و تجاری می باشد و از ساختمان اداری شرکت خودرو سازی ایران خودرو است. از آن جایی که نما و طراحی ساختمان اداری باید بازتابی از ارزش ها و هویت یک برند و شرکت باشد، ما با در نظر گرفتن این آیتم ها طراحی مجموعه انجام پذیرفت. چنانچه شما کارفرمای محترم تمایل دارید از نمونه کارهای بیشتر آرین مهدکاوش دیدن فرمایید لطفا به صفحه مرتبط با | پروژه های مجتمع اداری تجاری|  مراجعه فرمایید.

کارفرماجناب آقای دکتر جمالو
موقعیت پروژهکیلومتر ۱۰ جاده مخصوص کرج
مساحت زمین ۲۴۰۰ مترمربع
کاربری ساختمان اداری
تاریخ شروع پروژه سال ۱۳۹۵
خدمات ما باز طراحی معماری
طراحی نمای ساختمان اداری محورسازان

طراحی نما

ساختمان اداری محورسازان دارای دو طبقه است و از همین رو برای جلوه دهی به آن در طراحی نما از خطوط و قاب های عمودی در دو جهت نما استفاده گردید. در طراحی نما از لوور استفاده شد تا علاوه بر ایجاد قاب بندی به تامین نور کمک کند و نور طبیعی حفظ گردد. نمای این پروژه به صورت نمای دو پوسته اجرا گردید به این معنی که با پنجره های قدیمی ساختمان یک پوسته لووری به آن اضافه شد. پوسته دوم یک پوسته نیمه شفاف است که علاوه بر زیباتر نمودن نما به عنوان یک سایه بان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. متریال مورد استفاده در اجرای نمای این پروژه آلومینیوم کامپوزیت و سرامیک پرسلانی می باشد. در طراحی نمای ساختمان اداری از رنگ سازمانی برند ایران خودرو یعنی آبی استفاده گردید. در طراحی سردر ورودی ساختمان اداری محورسازان نیز از لوگوی قدیمی شرکت ایران خودرو الهام گرفته شد.

آلبوم تصاویر وضع موجود پروژه

ساختمان اداری ایران خودرو قبل از بازسازی
ساختمان اداری ایران خودرو قبل از بازسازی
ساختمان اداری محورسازان ایران خودرو قبل از بازسازی
ساختمان اداری محورسازان ایران خودرو قبل از بازسازی
ساختمان اداری ایران خودرو قبل از بازسازی

آلترناتیو های طراحی نما

نمای ساختمان اداری ایران خودرو
طراحی نمای ساختمان اداری ایران خودرو
طراحی نمای ساختمان اداری محورسازان
طراحی نمای ساختمان اداری محورسازان

طراحی داخلی ساختمان اداری محورسازان

باز طراحی ساختمان اداری محورسازان ایران خودرو از دیگر خدمات مجموعه ما در این پروژه بود. با توجه به اینکه سازه ساختمان اداری از قبل موجود بود با در نظر گیری فضاهای موجود سعی بر این شد تا نهایت استفاده از فضاها در بازطراحی داخلی صورت پذیرد. از این رو در بازطراحی فضای داخلی علاوه بر توجه به نورپردازی ساختمان اداری که مسئله ای بسیار مهم در طراحی است، فضاهای مفید داخل به شدت مورد توجه قرار گرفت.

طراحی داخلی ساختمان اداری
طراحی داخلی ساختمان اداری ایران خودرو
طراحی ساختمان اداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *