ویلای رونیاس نوشهر

ویلای رونیاس نوشهر

پروژه بازسازی ویلای نوشهر در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع در سال ۱۳۹۲ طراحی و اجرا گردید. ویلای رونیاس در محدوده میدان همافران یکی از مناطق لوکس مسکونی نوشهر با امکان دسترسی آسان به مرکز شهر قرار دارد. فاصله ویلای رونیاس از نمک آبرود 30 دقیقه، از سی‌سنگان 20 دقیقه و در فاصله پنج دقیقه ای از دریا قرار گرفته است. این ویلای ٢ طبقه دارای کلیه امکانات رفاهی و سکونتی را دارا است. کلیه خدمات مهندسی ارائه شده مانند مدیریت بخش های بازسازی،  طراحی، اجرایی و نظارتی این ساختمان ویلایی توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش ارائه شده است. تیم حرفه ای آرین مهدکاوش کلیه خدمات طراحی و ساخت ویلا و شهرک های ویلایی اعم از مهندسی، تدارکات و اجرایی این پروژه‌ها را انجام می دهد.

موقعیت پروژه نوشهر
مساحت زمین۲۵۰ مترمربع
زیربنای کل ۲۹۰ مترمربع
تاریخ شروع پروژه سال ۱۳۹۲
کاربری ویلایی مسکونی

طراحی پلان ویلا نوشهر

پلان طبقه همکف و طبقه اول این ویلا مجددا طراحی و اجرا گردید. این ویلا شامل دو طبقه مسکونی و دو عدد پارکینگ می باشد. واحدهای مسکونی آن در دو تیپ متفاوت با متراژهای ۱۱۰ و ۱۲۰ مترمربع می باشد. مساحت زمین این پروژه در مجموع ۲۵۰ مترمربع بود و زیربنای ساختمان ۲۹۰ مترمربع در نظر گرفته شد.

بازسازی ویلا نوشهر

ساختمان ویلای رونیاس از قبل ساخته و سازه آن موجود بود. کارفرمای محترم قصد داشتند که ویلای موجود را تخریب و سپس از صفر این بنا احداث گردد. اما با توجه به بررسی های تیم آرین مهدکاوش، پیشنهاد نمودیم که به جای تخریب سازه،ساختمان موجودبازسازی شود. سازه این ویلا از نظر استحکام بسیار مقاوم و بیس های معماری آمریکایی مناسبی داشت. ستون های روبروی در ورودی ساختمان ویلا بسیار نازک بود که در ابتدا تقویت و سپس با سنگ قیچی کاور گردید. در جهت کاهش هزینه‌ها، متریال نما دست نخورده باقی ماند و تنها با استفاده از سنگ قیچی جدید قاب بندی شد.

بازسازی ویلا نوشهر After
بازسازی ویلا نوشهر Before
ویلا نوشهر
نمای ویلا نوشهر
بازسازی ویلا نوشهر
ویلای رونیاس نوشهر
بازسازی ویلا نوشهر
بازسازی ویلا نوشهر

طراحی و ساخت ویلا در نوشهر

در بازسازی ویلا نوشهر پنجره های قبلی ساختمان ویلا به UPVC تغییر یافت. درهای ورودی ساختمان تعویض نشد و با اعمال یک سری تغییرات، سبکی مدرن به خود گرفت. پله های موجود فاقد نرده و خطرناک بود که به آن حفاظ هایی اضافه گردید. طبقه دوم ساختمان ویلا شامل سالن پذیرایی، آشپزخانه و یک نیم طبقه و دو اتاق خواب بود.  پله هایی که از طبقه اول به دوم راه پیدا می‌کرد در طبقه اول سرگیری ایجاد می نمود که ایراد آن برطرف شد. پله های مذکور در ورودی ساختمان قرار داشت و فضای زیادی را اشغال نموده بود. در طراحی جدید جهت پله‌ها تغییر یافت و فضای بیشتری در ورودی ساختمان ایجاد گردید.

 طراحی نمای ویلا

همانطور که بالاتر نیز ذکر کردیم در جهت کاهش هزینه‌ها، متریال نما دست نخورده باقی ماند و تنها با استفاده از سنگ قیچی جدید قاب بندی شد. از آنجایی که در این منطقه بارش باران بسیار زیاد است، مسیر دسترسی و عبوری از در ورودی ساختمان تا در حیاط ویلا مسقف گردید. این اقدام باعث شد افرادی که می‌خواهند از این مسیر عبور کنند و از ویلا خارج شوند ، هنگام باران خیس نشوند و پله‌ها خیس نگردند. هنگام باز طراحی نما از سنگ قیچی موجود در محل جهت قاب بندی‌ها استفاده گردید. در ورودی نفر رو در این ویلا وجود نداشت که در باز طراحی این ویلا یک در نفر رو به آن اضافه شد. حین انجام بازسازی ویلای نوشهر، یک تراس نیز در طبقه بالای این ویلا طراحی و اجرا شد که به عنوان یک سایه بان برای ماشین نیز استفاده گردد.

طراحی داخلی ویلا نوشهر

در طراحی داخلی این ویلا از فریم هایی با لمبه های چوبی استفاده گردید. بخش هایی که توسط لمبه های چوبی کاور نشدند، مجدد رنگ آمیزی گردید. در بازسازی ویلای نوشهر پله‌ها و ایرادات داخلی فضا برطرف و سرگیری های پله‌ها رفع گردید. با استفاده از متریال های موجود از پله هایی که تخریب شد یک شومینه طراحی و اجرا گردید.

طراحی داخلی ویلا نوشهر
طراحی داخلی ویلا نوشهر
طراحی داخلی ویلا نوشهر
طراحی داخلی ویلا نوشهر
بازسازی ویلا نوشهر

برای مشاهده دیگر پروژه های طراحی و ساخت ویلاهای مسکونی توسط تیم آرین مهدکاوش از صفحه ||طراحی ویلا|| دیدن فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *