طراحی نما مسکونی در خارک

ساختمان مسکونی خارک

ساختمان مسکونی ۴ طبقه خارک در جزیره خارک (خارگ) و خیابان بوستان واقع شده است. طراحی معماری نمای ساختمان مسکونی خارک از سال ۱۳۹۶ آغاز گردید.  طراحی نما پروژه مسکونی خارک اولین مورد همکاری در طراحی و ساخت تیم آرین مهدکاوش در این جزیره بود. تیم معماری ما پیش از شروع هر پروژه یک سری مطالعات میدانی جهت شناخت بهتر و دقیق تر درباره موقعیت جغرافیایی پروژه انجام می دهد. از همین جهت یک مطالعه اولیه از لوکیشن پروژه صورت گرفت. با توجه به عوامل مختلفی مثل اقلیم، فرهنگ، آب و هوا و سختی های محل طراحی های متعددی انجام پذیرفت. جهت مشاهده دیگر پروژه های طراحی نما توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش از صفحه < طراحی نما > دیدن فرمایید.

کارفرماجناب آقای حبیبیان
موقعیت پروژهجزیره خارک
کاربری ساختمان مسکونی
تاریخ پروژه سال ۱۳۹۶
خدمات ما طراحی نما

طراحی نما ساختمان مسکونی خارک

در راستای انجام مطالعات میدانی گونه شناسی منطقه جزیره خارک مورد بررسی قرار گرفت. در معماری این منطقه به علت گرمای بسیار بالایی که وجود دارد، تراس، سایه بان و آفتاب شکن به وفور مشاهده می شد. بافت محدوده ملک و همسایه های مجاور نیز بررسی شد. در طراحی نما ساختمان مسکونی خارک جهت همخوانی با اقلیم و فرهنگ منطقه، از تمامی نتایج مطالعات میدانی استفاده گردید. پیشنهاد اولیه تیم ما جهت طراحی نمای ساختمان مسکونی خارک استفاده از یک نمای ساده به همراه آفتاب شکن و یک شکل ظاهری نمادی و عملکردی بود که مورد پذیرش کارفرما قرار نگرفت. ایشان درخواست داشتند که ایوان طراحی شده حذف و به متراژ واحدها اضافه گردد. در نهایت طراحی کاملا مطابق با سلیقه و اقتصاد کارفرما صورت گرفت و نما اجرا گردید.

در ادامه می توانید آلترناتیوهای طراحی شده توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش را مشاهده بفرمایید.

نمای ساختمان مسکونی در خارک
نمای ساختمان مسکونی در خارک
نمای مسکونی در خارک
طراحی نما در خارک
طراحی نما مسکونی در خارک

مصالح طراحی نما

به کارفرمای محترم پیشنهاد شد که در اجرای نما از سیمان و مواد نانو و خود تمیز شونده استفاده شود زیرا این مواد ماندگاری بسیار بالایی دارند. در نهایت بنا به درخواست کارفرما جهت اجرای نمای این پروژه مسکونی از مصالحی مثل سیمان و آجر نسوز استفاده گردید. طراحی نما ، طراحی پلان معماری و طراحی تاسیسات برق و مکانیک در این پروژه به صورت کامل انجام شد و جوازهای لازم اخذ گردید.

آجر نسوز
آجر نسوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *