رندر کارخانه تهران دلتا

طراحی نما کارخانه تهران دلتا

کارخانه تهران دلتا در شرق تهران و در شهرک صنعتی پایتخت قرار دارد. پروژه طراحی و ساخت کارخانه تهران دلتا در سال ۱۳۹۸ آغاز گردید. این کارخانه به عنوان بزرگترین کارخانه این شهرک صنعتی شناخته می شود و در حوزه تولید چرم مصنوعی فعالیت می نماید. این مجموعه شامل دو ساختمان ساخت قدیم و جدید است. بنای قدیمی آن در سال 83 ساخته و بهره برداری گردید. از سمت دیگر بنای جدید نیز در سال 1396 اسکلت آن اجرا شد. تیم آرین مهدکاوش به عنوان طراح و مجری نمای ساختمان جدید کارخانه در این پروژه مشارکت نمود. با توجه به طراحی ویژه این مجموعه، کارخانه تهران دلتا با یک پوسته زیبا و ارتفاع زیاد در منطقه شهرک صنعتی پایتخت بسیار شاخص می باشد. با توجه به اینکه این کارخانه در کوچه دوم شهرک صنعتی قرار دارد، نمای خاص این مجموعه از بر جاده تهران-مشهد قرار دارد کاملا مشخص و چشم نواز است.

کارفرماجناب آقای داورپناه
موقعیت پروژهشهرک صنعتی پایتخت
مساحت زمین۲۵۰۰۰ مترمربع
کاربری کارخانه تولید چرم مصنوعی
تاریخ شروع پروژه سال ۱۳۹۸
خدمات ما طراحی معماری و اجرای نما

مشخصات کارخانه

 ساختمان جدید کارخانه متشکل از ساختمان اداری است که در فضای سوله کارخانه قرار دارد و یک سازه مجزا نیست.  دهانه سوله کارخانه به عرض ۵۴ و طول ۱۱۵ متر احداث گردیده است. این سوله بسیار بزرگ در ۲ طبقه ساخته شده که طبقه پایین آن به عنوان انبار و طبقه آن سالن تولید مجموعه می باشد. در قسمت انبار هر از ۶ متر یک ستون قرار دارد اما طبقه بالا دو دهانه بزرگ ۲۶ متری می باشد که ستون ندارد. ارتفاع سوله‌ها در طبقه همکف ۵ متر و در طبقه بالا ۶ متر می باشد.

مراحل ساخت کارخانه
مراحل ساخت کارخانه
مراحل ساخت کارخانه
مراحل ساخت کارخانه
مراحل ساخت کارخانه
مراحل ساخت کارخانه

کاربری‌های کارخانه تهران دلتا

متراژ ساختمان قدیمی کارخانه ۴۰۰۰ می باشد. بخش اداری بالای سالن تولید و نیاز به ری دیزاین داشت که توسط تیم آرین مهدکاوش انجام گردید. طبقه همکف ساختمان اداری شامل لابی و نمایشگاه می باشد و طبقه بالا مربوط به قسمت های مدیریت و اداری اوپن آفیس واقع شده است. ساختمان تولید یک سوله بزرگ در دو طبقه اجرا گردیده بود که طبقه همکف آن فعال و در حال تولید بود. طبقه اول این ساختمان توسط تیم معماری ما مجددا بازطراحی شد و نما، پنجره های محوری، دیوارهای داخلی و پوسته نمای کلی مجموعه اجرا گردید.

طراحی نمای کارخانه تولید چرم مصنوعی

در طراحی نما از سرامیک خشک، شیشه فریم‌لس، سمنت برد، کامپوزیت و ساندویچ پانل استفاده گردید . بنا به سلیقه کارفرمای محترم پروژه تهران دلتا رنگ های مشکی و طوسی در طراحی نما استفاده شد. از این رو ما برای اجرای نما از سرامیک های طرح سنگ طوسی روشن و تیره و کامپوزیت مشکی جهت ایجاد هارمونی بیشتر استفاده نمودیم. از این ترکیب رنگ در بخش اداری کارخانه نیز استفاده شده است. با توجه به دهانه بزرگ سوله جهت کاور بام، ارتفاع نما حدود سه متر بالاتر از قسمت باران گیر سوله گسترش یافت.

 از سری مسائلی که حین طراحی نما این کارخانه با آن مواجه بودیم بحث وزش شدید باد در آن منطقه بود. جهت رفع این مشکل سازه به صورت نمای لوور اجرا نمودیم تا عبور باد راحت تر صورت بگیرد و به سازه آسیب وارد نشود. در قسمت شرقی نما از المان هایی استفاده نمودیم تا بتوانیم حس سوله بودن خارج نماییم. در این طراحی مخاطب در همان نگاه اول احساس می کند که این بنا یک ساختمان اداری است و اینگونه فضای اداری از فضای تولید متمایز گردید.

رندر کارخانه تهران دلتا
رندر کارخانه تهران دلتا
رندر کارخانه تهران دلتا
رندر کارخانه تهران دلتا
رندر کارخانه تهران دلتا
رندر کارخانه تهران دلتا
رندر کارخانه تهران دلتا
رندر کارخانه تهران دلتا

طراحی محوطه و سردر کارخانه تهران دلتا

در طراحی تکمیلی این پروژه، یک مسیر عبور اختصاصی برای این کارخانه تهران دلتا طراحی شد. در ادامه بخش های مربوط به تولیدات خاص صادراتی به مجموعه نیز طراحی شد و اضافه گردید. خدمات آرین مهدکاوش در این پروژه طراحی کلی سایت کارخانه و بازنگری آن و سپس اجرای بخشی از سالن تولید که به عنوان اصلی ترین بخش مجموعه می باشد. در نهایت یک محوطه اختصاصی و سردر نیز برای ان مجموعه طراحی گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *