طراحی و اجرا کارخانه کویل سازی آسه تجارت آسیا

خط تولید صنایع کارخانجات آسه تجارت در خصوص با سرمایش و گرمایش در حال فعالیت است و تمامی محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر می نماید. از نظر موقعیت جغرافیایی این کارخانه در استان تهران، شهرستان شریف آباد بعد از پاکدشت در شهرک صنعتی خوارزمی قرار دارد. مجموعه کارخانجات آسه تجارت آسیه شامل سه بخش مختلف : کارخانه درب سازی، کارخانه کندانسینگ یونیت و کارخانه کویل سازی می باشد. در این مقاله به ارائه توضیحات مربوط به کارخانه کویل سازی می پردازیم. لازم به ذکر است که کلیه امور اجرایی و باز طراحی مجموعه آسه تجارت توسط تیم مهندسین مشاور آرین مهدکاوش صورت پذیرفته است. .جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر در زمینه طراحی و ساخت کارخانه و سوله می‌توانید از صفحه « نمونه کارهای کارخانجات و سوله های صنعتی » دیدن فرمایید.

کارفرماآسه تجارت آسیا
موقعیت پروژهشهرک صنعتی خوارزمی
مساحت زمین ۲۲۰۰۰ مترمربع
کاربری کارخانه کویل سازی
تاریخ شروع پروژه سال ۱۴۰۰
خدمات ما باز طراحی معماری و اجرا نما و طراحی داخلی
سوله مدرن
اجرای نمای کارخانه

مشخصات سایت کارخانه آسه تجارت

کارخانه کویل سازی آسه تجارت بزرگ ترین کارخانه در این مجموعه کارخانجات تبریدی می باشد. مساحت زمین این کارخانه ۲۲۰۰۰ مترمربع و از نظر موقعیت جغرافیایی در خیابان نرگس واقع است. در زمین این کارخانه از قبل کارخانه ای احداث شده بود که در ابتدای کار تخریب گردید و کارخانه جدیدی از صفر طراحی و اجرا گردید. چیدمان کارخانه کویل سازی شامل ۹ سوله می باشد. از این ۹ سوله ، چهار تای آن مربوط به خط تولید، یک سوله به عنوان موتورخانه و تاسیسات کامل سوله ها و بقیه سوله ها کاربری انبار دارند. سوله اول مشابه کارخانه کندانسینگ یونیت می باشد و دارای نیم طبقه است. قسمت اداری این مجموعه در نیم طبقه قرار دارد اما با این تفاوت که فضای اداری آن کمتر از فضای اداری کارخانه دربا سازی واقع در خیابان لاله است.

پیمانکار کارخانه
مجری ساخت کارخانه
مراحل ساخت کارخانه
مراحل اجرا کارخانه

کاربری های کارخانه کویل سازی

برای این کارخانه سه ورودی اصلی تعبیه گردید که دو ورودی در خیابان نرگس که یک ورودی آن مخصوص انبارها و دیگری برای خط تولید است. دستگاه های اصلی آسه تجارت در این کارخانه قرار دارند. این دستگاه ها شامل دستگاه های پانچ، لیزر، جوش استیون برای خود کویل ها است که جهت جوشکاری لوله های مسی مورد استفاده قرار می گیرد. کلیه فن کویل ها و دستگاه های تهویه در این کارخانه تولید می شوند و آزمایشات و تست ها صورت می گیرد. در مرحله بعد به کارخانه کندانسینگ یونیت ارسال می گردد.

 سردر ورودی کارخانه و اتاق های ورودی و نگهبانی این کارخانه نیز توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش طراحی و اجرا گردید. اتاق های برق برای هر سه کارخانه طراحی و اجرا گردید. در طراحی و اجرای دیوار محوطه کارخانه از بلوک های ACC (هبلکس) استفاده گردید. قسمت داخلی محوطه کارخانه از سیمان شسته، استفاده گردید.

کارخانه کویل سازی آسه تجارت
ساخت کارخانه در شهرک صنعتی خوارزمی
کارخانه کویل سازی آسه تجارت
سوله مدرن

کانسپت طراحی نما

در طراحی نمای این کارخانه از ریتم های تکرار شونده الهام گرفته شده است. سقف سوله های کارخانه از حالت هشتی معمول خارج و به شکل سقف های بالا و پایین اجرا شد. هدف از این نوع طراحی این بود که  یک راه ورود برای نور طبیعی ایجاد گردد. در طراحی به خواسته کارفرما از رنگ های تیره استفاده گردید.

اجرای نمای کارخانه کویل سازی

در اجرای نمای کارخانه از سرامیک خشک به روش کیل و کرتین وال استفاده گردید. پوشش کف تمامی سوله ها با استفاده از آرملات ( بتن خود تراز) می باشد. جهت پوشش سقف سوله ها به جای استفاده از ایرانیت که عموما در دیگر کارخانه ها استفاده می شود از ساندویچ پانل استفاده شد. قسمت های اداری کارخانه تماما نمای شیشه ای و پارتیشن های داخلی همگی شیشه هستند و دید کامل به اطراف و مناظر کارخانه و داخل ساختمان اداری وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *