نمای سرامیک خشک غیرنمایان

اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان یکی از انواع روش های اجرای نمای سرامیک به روش خشک است. همانطور که در مقالات پیشین نیز به بررسی این موضوع پرداختیم، در اجرای نمای سرامیک خشک به هیچ گونه ملاتی نیاز نیست و تنها از طریق اجرای یک سیستم زیرسازی فلزی بر روی ساختمان، نما اجرا می گردد. روش های مختلفی جهت اجرای نمای خشک وجود دارد که دو دسته کلی آن، اجرای نمای سرامیک خشک به روش نمایان و اجرای نمای سرامیک خشک به روش غیرنمایان می باشد. در صورتی که در اجرای نمای سرامیک خشک از اتصالات مخفی استفاده گردد به آن روش اجرای نما، سیستم اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان گفته می شود. در این روش تایل‌های سرامیکی با استفاده از اتصالات نگهدارنده غیرنمایان به زیرسازی موجود جهت اجرای نمای ساختمان متصل می شوند. این روش اجرای نمای سرامیک خشک باعث می شود که قطعات نگهدارنده نما در معرض دید قرار نگیرند و یک نمای صاف و بدون عناصر اضافی ایجاد گردد.

فهرست مطالب

مزایای نمای سرامیک خشک غیرنمایان

نمای سرامیک خشک غیرنمایان به دلیل پنهان سازی قطعات اتصال نما و عدم مشاهده قطعات نگهدارنده آن از روش های محبوب اجرای نمای سرامیک خشک است. در زیر به معرفی برخی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع نما خواهیم پرداخت. همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد در این نوع روش اجرای نما اتصالات مکانیکی و نگهدارنده سرامیک نما قابل مشاهده نیس و منجر به افزایش زیبایی و یک دست بودن نما می گردد.

از ویژگی های منحر به فرد اجرای نما به روش خشک وجود شکاف های تهویه ای می باشد. از آنجایی که در این نوع روش اجرای نما، نما به صورت ملاتی به سازه نمی چسبد همواره یک فاصله یا شکاف بین سازه بنا و سیستم قاب بندی نما وجود دارد. این شکاف باعث می شود که تهویه لازم جهت جریان هوا وجود داشته باشد. علاوه بر این این فاصله میانی بین ساختمان و سیستم نما به تنظیم حرارت و مدیریت رطوبت و عبور بدون آسیب آب های ناشی از باران به شکل قابل توجهی کمک می کند.

 از دیگر مزایای وجود این شکاف صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. زیرا شکاف موجود در نمای سرامیک خشک مانند یک عایق حرارتی عمل می کند که میزان اتلاف انرژی را به میزان مناسبی کاهش می دهد.

معایب نمای سرامیک خشک غیرنمایان

یکی از معایب اجرای نمای سرامیک خشک به روش غیرنمایان هزینه اولیه بالا آن می باشد. از آنجایی که در این نوع روش اجرا سرامیک خشک نما لازم است از اتصالات مخفی استفاده شود، به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز است و همین امر باعث می شود هزینه نیروی کار افزایش یاید. این نیروی کار با تجربه و متخصص باید از اتصال صحیح و محکم سرامیک های پرسلانی مطمئن باشد.

از آنجایی که در اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان اتصال مخفی است ما با چالش های تعمیر و نگهداری نیز مواجه هستیم. در طول دوره استفاده از نمای سرایک خشک ممکن است برخی از سرامیک ها دچار شکستگی یا آسیب دیدگی شوند. دسترسی به سرامیک های خراب و تعویض آن ها از معضلات مربوط به این نوع روش نصب می باشد. در برخی موارد دسترسی به این اتصالات پنهانی ممکن است سخت و پیچیده باشد.

نمونه پروژه های نمای سرامیک خشک تیم آرین مهدکاوش

جزئیات فنی روش نصب سرامیک خشک غیرنمایان

برای درک بهتر سیستم اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان، به بررسی جزئیات فنی و اجرایی این سیستم میپردازیم.

جنس اتصالات مورد نیاز جهت اجرای نمای خشک غیرنمایان از جنس فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم می باشد. این قطعات و اتصالات نگهدارنده نما به گونه ای اجرا می شوند که پشت سرامیک های پرسلانی نصب شوند و قابل مشاهده نباشند.

شکاف بین نما و دیوار ساختمان باعث می شود جریان هوای مداوم در پشت نما برقرار باشد. این شکاف به تنظیم حرارت و مدیریت رطوبت کمک میکند. برخی از جزئیات فنی اجرایی این شکاف در ادامه ذکر می گردد.

عرض شکاف و فضای خالی بین نما و دیوار ساختمان معمولاً باید بین 20 تا 40 میلیمتر در نظر گرفته شود. این فضا علاوه بر اینکه باعث می شود تهویه به خوبی انجام گردد از رشد کپک و آسیب های اینچنینی جلوگیری می نماید. این عرض شکاف باعث می شود زمان هایی که باران می بارد، رطوبت وارد شده به آن در عرض مدت زمان کمتری خشک شود

در صورت نیاز می توان جهت صرفه جویی در مصرف انرژی از یک سری عایق های حرارتی نیز در محل شکاف استفاده نمود.

سرامیک های مورد استفاده در اجرای نمای سرامیک خشک باید به گونه ای انتخاب شوند که در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مختلف مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. ابعاد و ضخامت سرامیک ها نیز باید مطابق با توان باربری و ابعاد نما انتخاب و اجرا گردند در غیر اینصورت برای اجرای نمای خشک مناسب نخواهند بود. کاشی های مناسب جهت این امر حدودا ضخامتی بین 8 تا 12 میلیمیتر را دارا هستند.

اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان
اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان شیاری
اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان کیل
اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان
نما سرامیک خشک غیرنمایان
نما سرامیک خشک غیرنمایان

مراحل نصب و اجرای سیستم نمای سرامیک خشک غیرنمایان

مراحل نصب و اجرای  سیستم نمای سرامیک خشک غیرنمایان به تخصص و مهارت خاصی در اجرا نیاز دارد. نصب و اجرای این نوع نمای سرامیک خشک به صورت کلی با نصب پروفیل های عمودی و افقی به دیوار ساختمان آغاز می گردد. این پروفیل ها قاب بندی اصلی اجرای نما را ایجاد می نمایند و باید با دقت تراز شوند تا هنگام نصب سرامیک ها با مشکل مواجه نشوند. سپس متناسب با نوع روش اجرای نمای خشک غیرنمایان اتصالات نگهدارنده نصب گردد. در مرحله آخر نیز سرامیک ها در محل های مورد نظر جایگذاری می شوند.

انواع روش های اجرای نمای سرامیک خشک invisible

به صورت کلی دو روش جهت اجرای نمای سرامیک خشک به روش غیرنمایان وجود دارد. این دو روش عبارتند از:

  1. اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان به روش کیل یا انکری

در سیستم اجرای نمای سرامیک خشک به روش غیرنمایان کیل یا نمای سرامیک خشک به روش انکری ابتدا زیر ساخت آلومینیومی اجرای نمای خشک نصب می گردد. سپس در این سیستم، براکت و انکر پشت کاشیهای سرامیکی نصب می شوند و بر روی زیرساخت آلومینیومی در نمای ساختمان قرار میگیرند. جنس براکتهای مصرفی در اجرای نمای خشک از آلومینیوم می باشد. از ویژگی های منحصر به فرد اجرای نما به روش خشک این است که امکان تنظیم یا تعویض هر یک از کاشیهای سرامیکی در هر نقطه از نما به راحتی وجود دارد. در این روش سرامیک ها توسط انکرهایی که از قبل به آن ها وصل شده است به زیرساخت و قاب اصلی نما متصل میشوند. زیرساخت نمای سرامیک خشک غیرنمایان شامل پروفیلهای عمودی و افقی است که یک فریم مستحکم و پایدار برای قرارگیری سرامیک ها فراهم میکند.

  1. اجرای نمای سرامیک خشک غیرنمایان به روش شیاری

اجرای نمای سرامیک خشک به روش شیاری بر اساس ایجاد شیارهایی با زاویه حدود 45 درجه  توسط دستگاه های شیارزنی خاص پشت سرامیک های نما انجام می گیرد. سپس کلمپ ها با استفاده از چسب های مخصوص در این شیار قرار می گیرند و محکم می شوند. رانرهای افقی و عمودی از قبل جهت زیرسازی سیستم اجرای نمای خشک آماده و نصب می شوند. بعد از آماده سازی سرامیک ها، آن ها را بر روی رانرهای افقی نصب می نمایند و نمای سرامیک خشک به همین روش تکرار و تکمیل می گردد.

اجرای نمای سرامیک خشک

پوشش نمای ساختمان با سیستم نمای خشک، موثرترین فناوری پوشش فضای باز است که مشکل محافظت در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی، عایق سازی آن و بهبود سطح سر و صدای داخل را حل می‌کند. آرین مهدکاوش از طراحی اولیه، برنامه های نهایی، از تولید واقعی قطعات گرفته تا نصب و کمک در محل، قادر است انواع نماهای خشک به ویژه نمای خشک غیرنمایان را طراحی و اجرا نماید. ما به مشتریان خود اطمینان می دهیم که کادر فنی و تخصصی باتجربه خود را جهت اجرای هرچه بهتر و مقرون به صرفه تر پروژه ها ارائه می نماییم.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و استعلام قیمت سرامیک خشک غیرنمایان با ما تماس بگیرید.

02126424436

مجری نمای سرامیک خشک

آرین مهدکاوش به عنوان مجری و پیمانکار تخصصی نمای ساختمان که مرجعی در زمینه طراحی و معماری است، طیف کامل و متنوعی از محصولات پیشرفته و همچنین خدمات با کیفیت بالا را در زمینه اجرای انواع سیستم های نمای خشک ارائه می دهد. کارشناسان ما  پشتیبانی فنی را در انتخاب سیستم اجرای نمای خشک غیرنمایان از مرحله طراحی تا نصب محصول ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر با تیم کارشناسان ما تماس بگیرید.

راه‌های ارتباطی با شرکت آرین مهد کاوش:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.