طراحی ساختمان اداری کارخانه یکی از آیتم های مهم در موضوع طراحی کارخانه است. در زمینه طراحی معماری کارخانه و ساخت و ساز کارخانه های صنعتی و تولیدی، تمرکز اغلب بر روی فرآیندهای تولید و تجهیزات است و ساختمان اداری کارخانه نیز بخش مهمی از این امکانات هستند. این فضاها اغلب در رابطه با مدل تجاری و تسهیلات متمرکز بر تولید نادیده گرفته می شوند. با این حال، توجه به این فضاهای اداری و ایجاد محیط کاری بهتر برای کارکنان اداری می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت کلی شرکت داشته باشد. هنگام طراحی ساختمان اداری کارخانه، توجه به نیازهای منحصر به فرد صنعت تولید ضروری است. یک ساختمان اداری باید دارای محیط های کاری منعطف و از نظر فناوری پیشرفته ای باشد.

طراحی ساختمان اداری کارخانه توسط تیم آرین مهدکاوش

ساختمان اداری کارخانه دیپوینت – طراحی توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش

مشاوره رایگان طراحی ساختمان اداری کارخانه

آیا به دنبال خدماتی حرفه ای و مقرون به صرفه برای طراحی ساختمان اداری خود هستید؟ آیا می خواهید یک محیط کاری راحت و سازنده برای کارکنان کارخانه خود ایجاد کنید؟ ما در آرین مهدکاوش می توانیم در برنامه ریزی، طراحی، اجرا و ساخت پروژه با کیفیت و کارا به شما کارفرمای محترم کمک کنیم. چه به یک فضای اداری کوچک یا بزرگ نیاز داشته باشید، ما می توانیم آن را متناسب با نیاز و بودجه شما سفارشی سازی کنیم. مهندسان و متخصصان ما به صورت مشتاقانه آماده مشاوره رایگان در زمینه طراحی ساختمان اداری و ساخت و ساز کارخانه به شما هستند. برای شروع، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

* تلفن های تماس : ۲۶۴۲۴۱۶۳-۰۲۱ و  ۲۶۴۲۴۴۳۶-۰۲۱
* آدرس شرکت آرین مهدکاوش: تهران، میرداماد، میدان مادر،خیابان وزیری‌پور، کوچه کاووسی، پلاک ۳۵، واحد ۵

فهرست مطالب

مزایای ساخت دفتر اداری در سایت کارخانه

راه اندازی ساختمان اداری مناسب در کارخانه مزایای زیادی دارد. صرفه جویی در هزینه های مربوط به اجاره محل، بهبود کارایی ، ایجاد راحتی و ارتباط بهتر با شرکا و مشتریان از مزایای وجود دفتر اداری کارخانه در سایت اصلی کارخانه می باشد. با قرارگیری یک ساختمان اداری در کارخانه می توان از مساحت زمین موجود بهره برد. علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، سیستم دوربین های نظارتی، سیستم حمل و نقل و غیره نیز به طور موثر مورد استفاده قرار می گیرند. احداث ساختمان اداری در سایت کارخانه، شرایط مطلوبی را در عملیات تولید به ارمغان می آورد. مشکلات عملیاتی و همچنین خطاها به سرعت حل می شوند. پیوند بین این دو بخش نیز به راحتی برقرار می شود. مشتریان و شرکای کسب و کار می توانند به راحتی از محل تولید بازدید کنند تا اعتبار بیشتری ایجاد گردد.

انواع فضاهای ساختمان اداری

یک ساختمان اداری دارای تعدادی فضا برای پاسخگویی به نیازهای کارکنان و بازدیدکنندگان است. این فضاها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

دفاتر

  • دفاتر: ممکن است خصوصی یا نیمه خصوصی از نظر صوتی و یا بصری باشند.
  • اتاق های کنفرانس

فضاهای پشتیبانی کارکنان و بازدیدکنندگان

  • فروشگاه ، کیوسک، یا نمایشگاه های فروش
  • لابی: مکان مرکزی برای دایرکتوری ساختمان، برنامه ها و اطلاعات عمومی
  • فضاهای مشترک: فضا(های) تفریحی غیررسمی، چند منظوره و اجتماعات
  • کافه تریا یا سالن غذاخوری
  • توالت، سرویس بهداشتی و حمام
  • پارکینگ داخلی یا خارجی

دفاتر پشتیبانی اداری

  • دفاتر اداری: ممکن است خصوصی یا نیمه خصوصی برای امور پشتیبانی باشند.

فضاهای بهره برداری و نگهداری

  • انبارهای ذخیره سازی عمومی: برای اقلامی مانند مواد و مصالح اولیه تولید و محصولات تولید شده

اصول فرآیند طراحی ساختمان اداری کارخانه

بهتر است که دو بخش اداری و سالن های تولید کارخانه از هم جدا باشند، زیرا دود و صدای ممتد در طول فرآیند تولید، بر پرسنل تأثیر می گذارد. پارتیشن های جداگانه طراحی یا مناطق خالی گسترده ای برای جداسازی این دو بخش در نظر گرفته شود. راه حل هایی برای اطمینان از اینکه فرآیند تولید بر عملکرد دفتر اداری تأثیر نمی گذارد، ارائه گردد.

اصل دوم این است که فضای داخلی باید از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد. زیرا این بخش یک فضای اداری است که در آن به طور مرتب از مشتریان استقبال می کند. همچنین فضای کار نیاز به خلاقیت بالایی دارد، بنابراین زیبایی شناسی باید تضمین شود. فضای داخلی باید مرتب چیده شود و از نظر زیبایی بسیار دلپذیر باشد در طراحی محیط دفتر اداری، ایجاد یک فضای سبز طبیعی  مورد توجه باشد. خطوط داخلی نیز باید خوب، مجلل، مدرن و زیبا باشند. همیشه باید عنصری از هویت برند در طراحی داخلی ساختمان اداری کارخانه وجود داشته باشد که به طرز ماهرانه ای در فضای اداری ادغام شود. این کار، نه تنها در برقراری ارتباط با شرکا و مشتریان موثر است، بلکه تاریخچه و ارزش کسب و کار در روند شکل گیری توسعه آن را نیز نشان می دهد.

طراحی ساختمان اداری کارخانه روانترانس آپادانا توسط تیم آرین مهدکاوش

لابی ساختمان اداری کارخانه روانترانس – طراحی توسط آتلیه معماری آرین مهدکاوش

مزایای طراحی فضای اداری کارخانه

مزایای توجه به طراحی  فضای اداری در یک کارخانه یا محیط تولیدی بسیار زیاد است. در زیر به برخی از این موارد اشاره می نماییم:

  • تاثیر بالا

به عنوان مثال، می تواند تأثیر قابل توجهی بر جلسات مشتریان داشته باشد. هنگامی که مشتریان از کارخانه بازدید می کنند، فضای اداری اغلب اولین برداشتی است که از شرکت دارند. یک فضای اداری که به خوبی طراحی شده و دعوت کننده است می تواند یک تصور مثبت ایجاد کند و به ایجاد اعتماد و اعتبار نزد مشتری کمک کند.

  • افزایش بهره وری و خلاقیت

فضاهای اداری که به خوبی طراحی شده اند نیز می توانند بر بهره وری و خلاقیت کارکنان تأثیر بگذارند. مطالعات نشان داده اند که یک محیط کاری دلپذیر و راحت می تواند روحیه، انگیزه و مشارکت کارکنان را بهبود بخشد. همچنین می تواند همکاری و کار گروهی را در بین کارکنان تشویق کند و منجر به افزایش خلاقیت و نوآوری شود.

  • افزایش سودآوری

یک فضای اداری جذاب حتی می تواند بر سودآوری تأثیر بگذارد. زمانی که کارکنان فضای دعوت کننده تری در یک مرکز بزرگ‌تر داشته باشند، احتمالاً بهره‌ ورتر و درگیرتر خواهند بود که منجر به بهبود کارایی و سودآوری می‌شود. همچنین می‌تواند به جذب و حفظ استعدادهای برتر کمک کند، زیرا کارکنان تمایل بیشتری به کار در شرکتی دارند که به رفاه آنها اهمیت می‌دهد و یک محیط کاری جذاب را فراهم می‌کند.

  • طراحی داخلی جذاب

با تمرکز بر عملکرد، نام تجاری، نور و نماهای مدرن کارخانه، مواد با کیفیت و پرداخت، و فناوری، شرکت ها می توانند یک محیط کاری جذاب و سازنده ایجاد کنند که از اهداف کلی کسب و کار آنها پشتیبانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا تعیین وقت مشاوره  جهت طراحی ساختمان اداری کارخانه خود با آرین مهدکاوش تماس بگیرید.

طراحی داخلی ساختمان اداری کارخانه

ساختمان های اداری کارخانه باید ایمن، سالم، راحت، بادوام، زیباشناختی، پایدار و در دسترس باشد. همچنین باید بتواند فضا و تجهیزات خاص مورد نیاز مالک را برآورده کند. توجه ویژه ای باید به انتخاب طراحی نما، تزئینات داخلی و تأسیسات هنری به ویژه در فضاهای ورودی، اتاق های کنفرانس و سایر مناطق با دسترسی عمومی صورت گیرد. زیر برخی از این نیازها و اصولی که هنگام طراحی ساختمان اداری کارخانجان تولیدی باید مدنظر قرار گیرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • طراحی یک فضای کاربردی

هنگام طراحی یک فضای اداری در یک کارخانه یا محیط تولید، مهم است که روی عملکرد تمرکز کنید. این فضا باید با در نظر گرفتن نیازهای کارکنان اداری طراحی شود. این طراحی شامل داشتن فضای کافی برای میز، کمد بایگانی و انبار و همچنین یک اتاق استراحت راحت و فضای جلسه است. چیدمان دفتر باید طوری طراحی شود که گردش کار و بهره وری را بهینه کند. پلان طبقه کارخانه باید تکمیل کننده چیدمان دفتر باشد تا از عملکرد یکپارچه اطمینان حاصل شود. برای دسترسی آسان به مناطق تولید و بهینه سازی جریان مواد و محصولات، مکان دفتر باید با دقت بسیار بالایی انتخاب شود.

  • نام تجاری و فرهنگ شرکت را بگنجانید

فضای اداری باید نشان دهنده برند و فرهنگ شرکت باشد. این را می توان با استفاده از رنگ های شرکت، آرم ها و آثار هنری به دست آورد. این امر باعث ایجاد حس غرور و مالکیت در بین کارمندان و همچنین تصویر منسجمی از برند می شود که می تواند به مشتریان و بازدیدکنندگان منتقل شود.

برای همکاری با ما جهت طراحی و ساخت سردر کارخانه با کارشناسان آرین مهدکاوش تماس بگیرید.

  • نور طبیعی و مناظر را فراهم کنید

نور طبیعی و مناظر برای یک محیط کاری سالم و سازنده ضروری است. فضا باید طوری طراحی شود که نور طبیعی و چشم اندازهای اطراف به حداکثر برسند. این نه تنها سلامت روان و رفاه کارکنان را بهبود می بخشد، بلکه فضایی جذاب و جذاب برای بازدیدکنندگان و مشتریان ایجاد می کند.

  • از مواد و مصالح با کیفیت استفاده کنید

مواد و پوشش های مورد استفاده در فضای اداری باید با کیفیت و بادوام باشد. این مورد شامل کفپوش و مبلمان و مصالح طراحی نما است. فضا باید به گونه ای طراحی شود که در برابر سایش و پوسیدگی های یک محیط تولیدی مقاومت کند و در عین حال از نظر زیبایی شناختی و کاربردی نیز خوشایند باشد. محصولاتی که ما توصیه می کنیم همه محصولات تجاری هستند و با تامین کنندگانی که مواد مسکونی را ارائه می دهند متفاوت هستند. آگاهی از مناطق پرتردد یا مناطقی از پلان طبقه شما که ممکن است خرابی بیشتری داشته باشند می تواند به طرح های پیشنهادی برای طراحی مجموعه کمک کند. مبلمان ارگونومیک می تواند راحتی را افزایش دهد، خطر آسیب جسمانی را کاهش و بهره وری را افزایش دهد. برای اطمینان از سلامت و رفاه کارکنان، روی صندلی های اداری ارگونومیک، میزهای قابل تنظیم و سایر مبلمان سرمایه گذاری گردد.

  • تلفیق فناوری

یک فضای اداری مدرن باید مجهز به آخرین فناوری برای تسهیل ارتباطات، همکاری و بهره وری باشد. این شامل اینترنت پرسرعت، تجهیزات ویدئو کنفرانس و سایر ابزارها و نرم افزارهایی است که می تواند کارایی و بهره وری را بهبود بخشد. اغلب اوقات این جنبه ها نادیده گرفته می شدند یا طراحی فناوری اداری قدیمی است. با به روز رسانی فضای اداری، می توان در بهبود قابلیت های اتصال و ویدئو کنفرانس کمک نمود.

طراحی نمای ساختمان اداری واحد صنعتی

طراحی نمای ساختمان اداری کارخانه یک جنبه حیاتی از پروژه کلی معماری کارخانه است. نما اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان و مشتریان از کارخانه خواهند داشت و باید ارزش ها و هویت شرکت را منعکس کند. نما همچنین باید کاربردی، بادوام و کم مصرف و همچنین از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و هماهنگ با محیط اطراف باشد.

برخی از نکات مهم در طراحی نما عبارتند از:

  •  انتخاب مواد: مواد باید برای آب و هوا و موقعیت کارخانه و همچنین برای نیازهای نگهداری و نظافت مناسب باشند. مصالح نیز باید با سبک و رنگ بندی بقیه ساختمان و مجموعه کارخانه مطابقت داشته باشد.
  •  شکل و جهت: شکل و جهت نما باید نور طبیعی، تهویه و نماهایی را که ساختمان اداری دریافت خواهد کرد در نظر بگیرد. نما همچنین باید تعادلی بین باز بودن و حریم خصوصی و همچنین بین استحکام و شفافیت ایجاد کند.
  • جزئیات و ویژگی‌ها: جزئیات و ویژگی های نما باید به ساختمان اداری جذابیت و شخصیت ببخشد و همچنین کارایی و راحتی را فراهم کند. به عنوان مثال، نما می تواند شامل عناصری مانند پنجره‌ها، درها، بالکن‌ها، سایبان‌ها، پنجره‌ها، قرنیزها یا تزئینات باشد.

نکات مهم طراحی دفتر اداری کارخانه

ویژگی‌های معمولی ساختمان‌های اداری شامل فهرستی از عناصر اهداف طراحی قابل اجرا به شرح زیر است:

زیبایی شناسی

  • زیبایی شناسی برای روحیه و بهره وری در محیط کار بسیار مهم است. ساختمان اداری نیز باید طوری برنامه ریزی شود که تغییرات کاربری یا جریان کار را در خود جای دهد و در عین حال زیبا باشد.
  • از رنگ، الگو و بافت در ساختمان برای ایجاد محیطی جذاب و امن استفاده گردد. اثاثیه، تکمیل و آثار هنری باید منعکس کننده ماهیت کار در داخل ساختمان باشند و به خوبی از آنها مراقبت شود. در صورت امکان دسترسی به مناظر و طبیعت را برای بهبود کیفیت محیط کار فراهم کنید.

مقرون به صرفه

برای دستیابی به عملکرد بهینه برای سرمایه گذاری در تاسیسات، علم مهندسی جهت ارزیابی عملکرد در مقابل هزینه هر عنصر طراحی و جزء ساختمان فراهم می کند. در مرحله طراحی توسعه ساختمان، علم مهندسی باید به درستی به کار گرفته شود و راه حل های جایگزینی برای بهینه سازی نسبت هزینه/ارزش مورد انتظار پروژه ها در زمان تکمیل در نظر می گیرد. در مرحله ساخت و ساز، پیمانکاران و مهندسان باتجربه  از دانش ویژه خود برای پیشنهاد تغییراتی که هزینه ها را کاهش و در عین حال کیفیت، ارزش و توان عملکردی را حفظ یا افزایش می دهد، استفاده می کنند.

انعطاف پذیری

دفتر با کارایی بالا باید به راحتی و از نظر اقتصادی نوسازی و تغییر مکرر را در خود جای دهد. این تغییرات ممکن است به دلیل سازماندهی مجدد مدیریت، جابجایی پرسنل، تغییر در مدل‌های کسب‌وکار یا نوآوری‌های تکنولوژیکی باشد، اما زیرساخت‌های اداری، سیستم‌های داخلی و اثاثیه باید پاسخگوی این چالش باشند.

  • در طراحی باید دسترسی آسان به کابل کشی و توزیع برق و همچنین قابلیت های پیشرفته توزیع هوا برای ایجاد راحتی سرنشینان، در نظر گرفته شود.
  • ویژگی‌هایی مانند جعبه‌های پلاگین و پخش برای برق، داده، صدا و فیبر، سیم‌کشی و هاب‌های کنفرانس را برای انعطاف‌پذیری روزانه در محل کار و همچنین سازمان‌دهی مجدد ایستگاه‌های کاری اداری در آینده، ترکیب گردند.
  • برای مدل دفتر هیبریدی برنامه ریزی گردد تا به برخی از کارمندان اجازه دهد در دفتر و برخی دیگر از راه دور کار کنند. چیدمان های دور، اتاقک های مجزا، فضای شخصی بیشتر، مسیرهای بدون تماس، راهروهای یک طرفه، میزهای دور، محافظ های سطحی یکبار مصرف، و تابلوهایی برای هدایت جریان کارمندان و بازدیدکنندگان از عناصر طراحی دفاتر هیبریدی هستند.

عملگرایی

رضایت، سلامت و آسایش کارگران: در محیط های اداری، بزرگترین هزینه برای کارفرمایان، دستمزد کارکنانی است که در فضا مشغول به کار هستند. سلامت، ایمنی و آسایش کارکنان در یک دفتر با کارایی بالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • از استراتژی هایی مانند افزایش نرخ تهویه طبیعی، مشخصات مواد و سیستم های غیر سمی و کم آلاینده و نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان استفاده گردد.
  • کنترل آب و هوای فردی ارائه شود که به کاربران اجازه می‌دهد دمای محلی، میزان تهویه و ترجیحات حرکات هوا را تنظیم کنند.
  • به طور گسترده پذیرفته شده است که رضایت و عملکرد کارگران زمانی افزایش می‌یابد که برای کارکنان اداری محیط‌های کاری محرک و پویا فراهم شود. دسترسی به پنجره‌ها و مناظر، فرصت‌های تعامل و کنترل محیط نزدیک از جمله عواملی هستند که به بهبود رضایت در محیط کار کمک می‌کنند. این موارد همچنین به ارزش روانی اجتماعی فضا نیز اضافه می نمایند.

زیرساخت های فناوری

فناوری ابزاری ضروری برای تجارت، صنعت و آموزش است. با توجه به اینکه فناوری باعث ایجاد تغییرات مختلفی در اشکال سازمانی و معماری ساختمان‌های اداری می‌شود، هنگام ترکیب آن، به‌ ویژه فناوری اطلاعات (IT)، در یک دفتر، ساختمان‌های اداری جدید باید طوری برنامه‌ریزی شوند که دارای زیرساخت فناوری اطلاعات پراکنده، قوی و انعطاف‌پذیر باشند که امکان دسترسی به فناوری را تقریباً در همه فضاها فراهم نمایند.

امنیت ساختمان اداری

امنیت ساختمان اداری از محیط سایت یا خط ملک شروع می شود. این شامل برنامه ریزی برای دسترسی به سایت، پارکینگ، راهروها و عناصر امنیتی است که از ساختمان در طول روز و شب محافظت می کند. طراحی باید بر حفاظت از کارمندان و دارایی ها در برابر حملات افراد و همچنین خطرات طبیعی متمرکز شود. از طریق ارزیابی جامع تهدید، ارزیابی آسیب‌پذیری، و تجزیه و تحلیل ریسک، الزامات امنیتی برای ساختمان‌های جداگانه شناسایی می‌شوند و پاسخ‌های طراحی معقول مناسب برای ادغام در طراحی ساختمان اداری شناسایی می‌شوند.

  • ورودی ها به گونه ای در نظر گرفته شوند که با نقاط دید کنترل نشده روبرو نباشند و خطوط دید مستقیم به ورودی دارند. از موانعی مثل موانع محیطی ، کنترل دسترسی و تشخیص نفوذ، غربالگری ورودی، غربالگری و کنترل بسته‌ها، مناطق باز که امکان تشخیص بصری آسان توسط کارمندان را فراهم می‌کند استفاده گردد.
  • بازدیدکنندگانی که برای اولین بار با محیط اطراف خود آشنا نیستند، ممکن است در پیمایش امن ترین مسیر خروج از ساختمان دچار مشکل شوند. استفاده از علائم و یا ارائه اطلاعات ایمنی و فهرست راهنمای ساختمان در بروشورهای خوش آمد گویی در نظر گرفته شود.

پایداری

  • بهره‌وری انرژی: با توجه به اندازه دفتر، آب و هوای محلی، مشخصات کاربری و نرخ بهره‌وری، استراتژی‌های کاهش مصرف انرژی عبارتند از:
  1. کاهش بارهای انرژی ساختمان توسط بهینه سازی پوشش ساختمان [کاهش نفوذ، افزایش عایق]
  2. اندازه و بهینه سازی صحیح سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع؛
  3. نصب تجهیزات، روشنایی و لوازم با راندمان بالا.
  • انرژی جایگزین: باید به کاربرد سیستم های انرژی تجدیدپذیر مانند سیستم های فتوولتائیک یکپارچه ساختمان که برق ساختمان تولید می کنند، سیستم های حرارتی خورشیدی که آب گرم برای آب گرم خانگی (DHW) یا تهویه فضا تولید می کنند، یا سیستم های پمپ حرارتی زمین گرمایی که برای بهبود عملکرد سیستم HVAC از ظرفیت حرارتی زمین استفاده شود. توجه بیشتری باید به کاربردهای دیگر منابع انرژی توزیع شده، از جمله میکروتوربین‌ها، سلول‌های سوختی و غیره داده شود که قابلیت اطمینان (قدرت بحرانی اضطراری و ماموریت) و استقلال شبکه را فراهم می‌کنند و اتکا به توان شبکه سوخت فسیلی را کاهش می‌دهند.
  • مواد و منابع: مصالح و منابع ساختمانی باید بادوام و پایدار باشند تا اثرات زیست‌محیطی، عملیات طولانی مدت و هزینه‌های نگهداری را کاهش دهند و کیفیت محیط داخلی را ارتقا دهند.
  • بهره‌وری آب: از وسایل و تجهیزات مناسب برای محافظت و صرفه جویی در آب استفاده گردد. همچنین برای نوعی محوطه سازی که نیاز به استفاده کم یا بدون استفاده از آب دارد، برنامه ریزی شود. بازیابی آب غیر فاضلاب و خاکستری برای استفاده در محل (مانند شستشوی توالت و آبیاری چشم انداز، و به طور کلی، نیازهای کیفیت آب برای هر نوع از مصرف آب در نظر گرفته شود.

دسترسی مناسب برای افراد دارای معلولیت

تمام ساخت و سازهای جدید مکان های اسکان عمومی و همچنین امکانات تجاری مانند ساختمان های اداری باید قابل دسترسی باشند. طراحی قابل دسترس باید حداقل الزامات برای افراد دارای معلولیت را به راحتی در دسترس و قابل استفاده نماید. پارکینگ، ورودی‌ها و مسیرهای قابل دسترس: ساختمان‌های اداری باید دارای پارکینگ، ورودی و مسیرهای قابل دسترسی در داخل فضاهایی باشند که افراد دارای معلولیت‌های مختلف از جمله ویلچر را در خود جای دهد. با استفاده از میزهای ایستاده و یا قابل تنظیم، سطوح کار و میزهای قابل تغییر، نیازهای مختلف کارکنان برآورده شود. در طراحی توالت و فضاهای حمام دسترسی راحت برای افراد معلول لحاظ شود.

اگر تمایل دارید در مورد تناسب فضای اداری کارخانه تولیدی یا طراحی مجدد ساختمان اداری کارخانه خود با ما در ارتباط باشید، برای شروع، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. در غیر این صورت به سادگی فرم تماس با ما را پر کنید و ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت. این فرصت را برای همکاری با ما و ایجاد ساختمان اداری خود از دست ندهید.

مطالب مرتبط پیشنهادی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *