نمای سرامیک خشک کیل

نمای سرامیک خشک غیرنمایان به روش KEIL یا انکر

نمای سرامیک خشک کیل KEIL که تحت عناوین دیگر مانند سیستم نمای انکر بولت یا اجرای نمای سرامیک خشک به روش انکر نیز شناخته می شود، یک روش مدرن و به روز جهت اجرای نمای خشک ساختمان های پیشرفته است. هنگام اجرای نمای خشک به روش انکر یا کیل، جهت نصب سرامیک نما از انکر بولت یا پیچ چفتی استفاده می شود. در اجرای این نوع نمای سرامیک به هیچگونه ملاتی نیاز نیست و همانند دیگر روش اجرای نمای خشک به روش غیرنمایان یا پنهان در این روش نیز با پنهان سازی اتصالات نگهدارنده پشت سرامیک ها، سطحی صاف و نمایی یکنواخت ایجاد می گردد.

جهت اجرای نمای سرامیک خشک کیل به آماده سازی و اجرای زیرسازی فلزی نیاز داریم تا بتوان سرامیک ها را بر روی آن ها قرار داد. سیستم کیل در دسته بندی نماهای سرامیک خشک غیرنمایان وجود دارد که در آن اتصالات نگهدارنده سرامیک در روی نما مشاهده نمی گردد. لازم به ذکر است که علاوه بر سیستم کیل یک سیستم دیگر به نام سیستم اجرای نمای سرامیک خشک شیاری نیز جهت اجرای نمای سرامیک خشک مناسب است که در یک مقاله دیگر به آن پرداخته ایم. بنابراین اکنون در اینجا به بررسی جزئیات فنی، مزایا، معایب و هزینه های مرتبط با سیستم کیل جهت اجرای نمای خشک پنهان میپردازیم.

انکر بولت چیست؟

 انکربولت (Anchor bolt) یا پیچ چفتی یک ابزار بسیار کوچک و کاربردی در صنعت ساختمان است که کاربرد اصلی آن جهت سفت و محکم کردن اتصالات و ایجاد یک اتصال مقاوم و پایدار است. آن‌ها دارای کاربردهای متعددی هستند که برخی از آن ها عبارتند از : اتصال ستون ها و تیرهای فلزی به فونداسیون (اتصال سازه های فلزی)، نصب ماشین آلات سنگین به کف کارخانه، اتصالات و زیرسازی در اجرای نمای خشک. انکربولت‌ها ها دارای ساختار فولادی هستند که باعث می شود مقاومت آن ها به شکل قابل توجهی زیاد باشد و از آنجایی که سازو کار پیچیده ای ندارند نصب آنها بسیار ساده است و نیاز به ابزار خاصی ندارد. انکربولت ها دارای انواع مختلفی هستند که انکر بولت شیمیایی و انکر بولت مکانیکی از مهم ترین آن ها هستند. در سیستم اجرای نمای خشک به روش کیل، انکر بولت ها نقش اساسی در ایجاد یک اتصال محکم و پایدار جهت اتصال رامیک ها به نما ایفا می کنند.

انکر بولت

مراحل طراحی و اجرای نمای سرامیک خشک به روش کیل

اگر بخواهیم به صورت کلی صفر تا صد مراحل طراحی و جرای نمای سرامیک خشک کیل را بیان نماییم باید بگوییم که این مراحل طراحی و نصب این سیستم شامل موارد زیر می باشد.

  1. بر اساس وضعیت فعلی ساختمان نقشه های کارگاهی تهیه می‌شوند.
  2. در صورت لزوم و اجرای نمای خشک برای اولین بار، زیرساخت فولادی برای حذف ناهماهنگی‌های ابعادی ساختمان طراحی و اجرا می گردد.
  3. پس از طراحی عناصر نما، براکت‌ها با استفاده از اتصالات مکانیکی به دیوار نگهدارنده یا زیرساخت فولادی متصل می‌شوند.
  4. در این مرحله، عایق حرارتی مناسب بر روی دیوار نگهدارنده اعمال می‌گردد.
  5. با توجه به مسئله ایمن‌سازی و جهت جلوگیری از سقوط کاشی‌های سرامیکی از نما، تمامی کاشی‌های سرامیکی باید با مش فایبرگلاس و چسب مناسب تقویت شوند.
  6. سوراخ‌های پشت سرامیک با استفاده از دستگاه حفاری خاص و سر مته ایجاد می‌شوند. عمق و قطر حفره‌ها برای اطمینان از اتصال محکم انکرها بسیار مهم است.
  7. انکرها در داخل سوراخ‌های زیر برش قرار گرفته و براکت‌ها پیچ می‌شوند. (برای اطمینان از اتصال محکم، سوراخها با چسب پلی‌اورتان انعطافپذیر پر می‌شوند)
  8. پس از آن، پروفیل‌های عمودی بر روی براکت‌ها در فاصله تقریبی 15 سانتیمتر از نمای ساختمان متصل می‌شوند.
  9. پروفیل‌های افقی (رانرها) نیز در ارتفاع مناسب بر روی پروفیلهای عمودی نصب می‌گردند.
  10. پانل‌های سرامیکی با آویزان کردن براکت‌های پشت پانل به رانرها بر روی زیرساخت قرار می‌گیرند.
  11. در نهایت، برای به دست آوردن اتصال افقی مناسب، پانل سرامیک با پیچ تنظیم در جای مناسب خود قرار می‌گیرد.
  12. با تکرار این مراحل نصب، نمای سرامیک خشک تکمیل می گردد.

نمونه پروژه های نمای سرامیک خشک تیم آرین مهدکاوش

سیستم کیل

آماده‌سازی سرامیک جهت نصب در سیستم اجرای نمای خشک کیل

بعد از اینکه زیرسازی نمای سرامیک خشک کیل انجام گرفت اکنون نوبت به آماده‌سازی سرامیک های پرسلانی جهت نصب است. پس از طی مراحل زیر، پانل سرامیکی آماده نصب بر روی پروفیل‌ها و زیرساخت آلومینیومی می‌شود.

آماده‌سازی پانل سرامیکی شامل مراحل زیر است:

  1. ایجاد سوراخ پشت سرامیک
  2. آندرکات
  3. آماده‌سازی و نهایی سازی سوراخ
  4. جایگذاری انکرها
  5. محکم کردن پیچ
سیستم اجرای نمای سرامیک خشک کیل

جزئیات فنی اجرای سرامیک خشک نما کیل یا انکری

جزئیات فنی نمای سرامیک خشک کیل در زمان اجرا از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه نمود. از همین رو در ادامه به توضیح برخی از مهم‌ترین نکات در اجرای نمای سرامیک خشک پنهان انکری یا کیل می پردازیم:

  • انکرهای KEIL مکانیکی و بدون چسب هستند. آنها پشت سرامیک های نما به گونه ای نصب می شوند که از روبرو و در ظاهر نما قابل مشاهده نباشند.
  • انکرهای آندرکات در سوراخ‌هایی که از قبل در پشت سرامیک ها ایجاده شده‌اند قرار می گیرند. طراحی آندرکات باید به گونه ای باشد که باعث شود انکرها به صورت محکم و بدون آسیب به کاشی‌ها متصل شوند.
  • قرارگیری انکرها در سوراخ های پشت سرامیک باید با دقت بسیار زیادی انجام گردد تا آن ها به درستی در سرجای خود تراز و محکم شوند.

در صورتی که به جزئیات بیشتری درباره دیتیل اجرای سیستم کیل نیاز دارید می توانید از سایت KEIL Anchor که در بخش هایی از این مقاله نیز از اطلاعات آن استفاده شده است دیدن فرمایید

هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به روش KEIL یا انکر

هزینه اجرای نمای سرامیک خشک کیل متناسب با نوع طراحی، متریال های مصرفی و هزینه های اجرا می تواند متفاوت باشد. اجرای نمای سرامیک خشک کیل به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. این امر در مورد اجرای نمای سرامیک خشک به روش نمایان بیشتر مورد اهمیت قرار می گردد. زیرا در این روش اتصالات نگهدارنده سرامیک های نما نباید قابل مشاهده باشند و نیاز به دقت بسیار بالا و نیروی کار ماهر و باتجربه ای دارد. شرکت مهندسی آرین مهدکاوش به عنوان طراح و مجری تخصصی نمای سرامیک خشک به هر  دو صورت نمایان و غیرنمایان فعالیت می نماید. تیم ما دارای سال ها تجربه در زمینه سیستم اجرای نمای خشک کیل و سیتم اجرای نمای خشک شیاری است.

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد از آن جایی که هزینه یا قیمت اجرای سیستم نمای سرامیک خشک غیرنمایان با استفاده از روش KEIL یا انکر به عوامل متعددی بستگی دارد نمی توان یک قیمت مشخص را برای آن بیان کرد. اما جای نگرانی وجود ندارد. شرکت مهندسین مشاور ما متناسب با هر پروژه و به صورت اختصاصی بعد از انجام بررسی های دقیق توسط کارشناسان هزینه اجرای نمای خشک آن پروژه را به کارفرمایان محترم اعلام می نماید. در صورتی که تمایل دارید درباره قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پروژه خود اطلاعات بیشتری کسب نماید جهت استعلام قیمت اجرای نمای سرامیک خشک کیل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با شرکت آرین مهد کاوش:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.